NAV klagesaker – få den ytelsen du har rett på
Har du fått avslag på dagpenger, arbeidsavklaringspenger (AAP), sykepenger eller uføretrygd? Kanskje har NAV krevd tilbake penger, eller du har fått et annet vedtak du mener er feil?
Vi hjelper deg med å vurdere vedtaket, samle nødvendig dokumentasjon, utforme en grundig klage og eventuelt anke til Trygderetten ved behov.
Hvordan vi kan bistå deg
Vurdering av saken
Vi går grundig gjennom NAVs vedtak og vurderer om det er grunnlag for å klage.
Innsamling av dokumentasjon
Manglende eller feilaktig dokumentasjon er en vanlig årsak til avslag. Vi hjelper deg med å samle inn nødvendige bevis og uttalelser.
Klage til NAVs klageinstans
En godt begrunnet klage kan føre til at vedtaket omgjøres allerede i NAVs klageinstans, uten at saken må videre til Trygderetten.
Anke til Trygderetten
Dersom klagen ikke fører frem, vurderer vi om det er grunnlag for å ta saken videre til Trygderetten.
Tilbakebetalingskrav fra NAV
Hvis NAV krever tilbake penger du allerede har mottatt, kan vi vurdere om kravet er gyldig og om det finnes grunnlag for å bestride tilbakebetalingskravet.
Spørsmål om medlemskap i folketrygden
Hvis du har fått avslag fordi NAV mener du ikke oppfyller medlemskapskravene i folketrygdloven, kan vi vurdere saken og hjelpe deg med en klage.
Beregning av barnebidrag
Vi kan bistå med spørsmål om beregning av barnebidrag, men merk at dette ikke dekkes av fri rettshjelp, og klienten må dekke utgiftene selv.
Hvorfor bør du ta kontakt så raskt som mulig?
Ta kontakt med oss i dag for en uforpliktende vurdering av saken din.
Gratis advokatbistand – har du krav på fri rettshjelp?
Fremgangsmåte dersom du har krav på fri rettshjelp
Dersom du oppfyller vilkårene for fri rettshjelp, er dette fremgangsmåten:
1. Dokumentasjon må oversendes
2. Søknad om fri rettshjelp
3. Betaling av egenandel
4. Vurdering av vedtaket
5. Samtale med klienten og eventuelt utforming av klage
Man - Fre: 10:00 - 16:00
Lørdag-søndag: STENGT
*Oppmøte må avtales i forkant